Hotelowa rzeczywistość bywa zaskakująca
Sezon wakacyjny trwa w najlepsze, a tysiące Polaków rezerwuje pokoje hotelowe, kierując się atrakcyjnymi fotografiami. Niestety, nie zawsze to, co widzimy w sieci, ma wiele wspólnego z rzeczywistością. Co gorsza, nie tylko widoczne na pierwszy rzut oka różnice mogą zaskoczyć gości. Jedna z pokojówek popularnej sieci hotelowej w rozmowie z WP Kobieta ujawnia kulisy swojej pracy i ostrzega turystów przed nieoczywistymi zagrożeniami.
Pracowałam w jednym z hoteli należących do znanej sieci. Po tym doświadczeniu w życiu nie zdecydowałabym się na to, żeby spędzić tam noc – przyznaje Monika Nawrocka w rozmowie z WP Kobieta.
Pościel nie zawsze jest zmieniana
Z relacji pokojówki wynika, że sprzątanie pokoju dla nowych gości często ogranicza się do powierzchownego uporządkowania przestrzeni. „Jeśli po poprzednich gościach pościel wygląda na mało używaną i nie jest wyraźnie pognieciona, szybciej jest po prostu naciągnąć prześcieradło i wyrównać poduszki, niż wymieniać wszystko na świeże” – zdradza pracownica hotelu.
To jednak nie koniec niepokojących informacji. Według rozmówczyni, równie pobieżnie traktowane jest mycie naczyń pozostawionych do dyspozycji gości. „Pokojówka stanowczo odradza korzystanie z kubków czy szklanek w pokojach hotelowych. Często, z powodu pośpiechu, są one czyszczone poszewką” – czytamy w artykule WP Kobieta.
Warto zachować czujność
Wakacje to czas relaksu, ale warto pamiętać, by nie ufać bezgranicznie pięknym zdjęciom i zapewnieniom o najwyższych standardach. Przed rezerwacją noclegu dobrze jest sprawdzić opinie innych gości i – jeśli to możliwe – samodzielnie zadbać o podstawową higienę podczas pobytu.