„Sekielski wieczorową porą” traci widzów. Nowy sezon z niższą oglądalnością
Od 5 września na antenie TVP1 emitowany jest nowy sezon programu „Sekielski wieczorową porą”. Publicystyczny cykl prowadzony przez Tomasza Sekielskiego zyskał uznanie widzów już w pierwszej serii, jednak najnowsze dane pokazują, że zainteresowanie formatem wyraźnie spadło. Jak podaje portal Press, średnia widownia pięciu pierwszych odcinków wyniosła 229 tys. osób.
Zmiana pory emisji nie pomogła?
Początkowo program był emitowany w piątki około godziny 22:05, jednak kolejne odcinki przeniesiono na środowe wieczory, startując o 22:10. Największą widownię zgromadził premierowy odcinek nowego sezonu – 287 tys. widzów. Wysokim wynikiem może pochwalić się również wydanie z 8 października, które obejrzało 274 tys. osób. Mimo to średnia oglądalność pozostaje niższa niż w poprzednim sezonie.
Porównanie z poprzednią edycją
Dla porównania, wiosenny sezon „Sekielski wieczorową porą” śledziło średnio 329 tys. widzów. Wówczas dwa pierwsze odcinki nadawano we wtorki, a kolejne w piątki – zawsze po godzinie 22. Zmiana dnia emisji w nowym sezonie nie przełożyła się na wzrost zainteresowania, a wręcz przeciwnie – widownia wyraźnie się skurczyła.
Udziały w rynku poniżej średniej stacji
Emitując program Sekielskiego, TVP 1 osiąga średnio 2,81 proc. udziału w grupie ogólnej (4+) oraz 1,85 proc. w grupie komercyjnej (16-59). Dla porównania, we wrześniu cała stacja notowała znacznie wyższe wyniki – odpowiednio 6,63 proc. i 4,72 proc. udziału w rynku.
Sekielski nie zwalnia tempa
Tomasz Sekielski pozostaje aktywny na antenie TVP. Oprócz „Sekielski wieczorową porą” prowadzi także program „Kod bezpieczeństwa”, który można oglądać w sobotnie wieczory na antenie TVP Info. Czy kolejne odcinki przyniosą poprawę wyników oglądalności? Czas pokaże.

