Nagły komunikat znanego sklepu. Wyciekły dane klientów!

Sklep odzieżowy Mango poinformował kupujących, że doszło wycieku ich danych. Powodem takiej sytuacji jest jedna z zewnętrznych usług marketingowych, która doświadczyła „nieautoryzowanego dostępu do niektórych danych osobowych klientów”.
Fot. Shutterstock
  • Sieć sklepów Mango mierzy się z wyciekiem danych swoich klientów.
  • Jedna z zewnętrznych usług marketingowych doświadczyła „nieautoryzowanego dostępu do niektórych danych osobowych klientów”.
  • Marka zapewnia, że wyciek dotyczy jedynie danych kontaktowych, a informacje z kart kredytowych czy dowodów osobistych nie trafiły w ręce hakerów. 

Wyciek danych klientów sklepu Mango

Jak podaje Mango w komunikacie, na który powołuje „Spider's Web”, doszło do „nieautoryzowanego dostępu do niektórych danych osobowych klientów”. Firma uspokaja jednak, że ujawnione informacje ograniczają się wyłącznie do danych kontaktowych wykorzystywanych w kampaniach marketingowych. W ręce niepowołanych osób mogły trafić takie dane jak: imię (bez nazwiska), kraj, kod pocztowy, adres e-mail oraz numer telefonu.

Mango zapewnia, że „wszystko działa normalnie”, a infrastruktura oraz systemy korporacyjne nie zostały naruszone. Portal TheIndustry.fashion uzyskał potwierdzenie, że kluczowe dane, takie jak dane bankowe, numery kart kredytowych, dokumenty tożsamości czy hasła, są bezpieczne. Firma podkreśla: „Dane bankowe, karty kredytowe, dowód osobisty/paszport ani dane logowania oraz hasła nie zostały w żadnym wypadku naruszone”.

Sklep Mango ostrzega klientów

Choć wyciek nie dotyczył wrażliwych danych finansowych, sklep ostrzega swoich klientów przed możliwymi próbami oszustw. W najbliższym czasie skrzynki mailowe klientów mogą zostać zalane podejrzanymi wiadomościami od cyberprzestępców. Oszuści mogą także próbować kontaktować się telefonicznie lub wysyłać SMS-y, podszywając się pod sklep i informując np. o niedopłacie czy problemach z dostarczeniem przesyłki.

„Niniejszy komunikat wydajemy w charakterze środka ostrożności i zalecamy wszystkim naszym klientom zwracanie uwagi na wszelkie podejrzane komunikaty lub prośby o nietypowe działania, przesyłane zarówno pocztą elektroniczną, jak i telefonicznie ” – padło.

Jak chronić się przed cyberatakiem?

Aby uchronić się przed zagrożeniem, najlepiej nie otwierać podejrzanych wiadomości, nie klikać w nieznane linki i nie podawać swoich danych osobowych przez telefon. W razie wątpliwości warto skontaktować się bezpośrednio z obsługą klienta Mango lub sprawdzić oficjalne komunikaty firmy.

Czytaj dalej: