Grupa RMF dostraja się na lato – zmiany w ramówkach na antenach

RMF FM, RMF MAXX i RMF Classic wprowadzają letnie ramówki. Nie zabraknie znanych i lubianych przez słuchaczy formatów, ale też nowości – m.in. autorskiego programu divy polskiej sceny muzycznej, Justyny Steczkowskiej, która na antenie RMF FM pokaże swoje nieznane oblicze!
fot. RMF FM

RMF FM – Daj głośniej!

Wakacyjna ramówka RMF FM, jak co roku, przyniesie powiew świeżości i najlepszej muzyki. W ciągu tygodnia poranki rozpoczynać będzie znany format, „Wstawaj, szkoda lata” (od 6:00 do 10:00) pełen lekkich tematów i humoru na rozpoczęcie dnia. Dalej w ciągu dnia pojawią się programy: „Byle do lata” (10:00-14:30), „Śmieszna połowa dnia” (14:30-19:00), a wieczory na antenie to przede wszystkim muzyka w „Daj Głośniej!” (20:00-0:00), zastępująca dotychczasowy „Summerplay”.

Wakacje sprzyjają także dłuższym formom – a to za sprawą podcastów, które wypełnią nocne pasmo od poniedziałku do czwartku. Fanów true crime z pewnością zainteresuje podcast „Wakacje z koszmarów” Olgi Herring, będzie też oczywiście „Historia dla dorosłych”, bezpretensjonalne „Szczerze Ci powiem” oraz „Niewyjaśnione” – odcinki do usłyszenia tuż po północy. W weekendy na antenie RMF FM, najpopularniejszego radia w Polsce, pojawią się też wyczekiwane nowości – m.in. „Diva w kapciach” (niedziele, 10:00-12:00) – audycja, w której Justyna Steczkowska pokaże swoje domowe oblicze.

Artystka, która podbiła na nowo serca Polaków za sprawą tegorocznego występu w konkursie Eurowizji, tylko w RMF FM pokaże, jak wygląda jej życie, kiedy zdejmuje szpilki i sceniczny makijaż. Jesteśmy przekonani, że po bardzo ciepłym przyjęciu autorskiej audycji z Joanną Senyszyn, program z naszą narodową divą ma również szansę zdobyć serca słuchaczy.

– komentuje Iwona Bołdak, dyrektor programowa RMF FM. Swój debiut na antenie będzie miał też… OIek Sikora z autorskim programem „Masz wiadomość… w RMF FM!”, pełnym dobrych, trudnych, a czasem i zaskakujących wiadomości.

Lato na MAXXa

W letniej ramówce RMF MAXX pojawią się nowe duety prowadzących, świeże formaty programowe, a to wszystko w bliskim kontakcie ze słuchaczami. Latem stacja postawi na dobrą energię, zabawę i największe hity. - Chcemy, być jeszcze bliżej swoich odbiorców – dosłownie i w przenośni. Dlatego ruszamy w Polskę z mikrofonami, kamerami, DJami i muzą! Dajemy potężne nagrody i wzmacniamy muzyczne DNA stacji. Będziemy też na największych festiwalach w Polsce – mówi Jarosław Pioterczak, dyrektor programowy RMF MAXX.

Wśród wakacyjnych propozycji nie zabraknie atrakcyjnych konkursów – każdego dnia na antenie do wygrania aż 50 tysięcy złotych. RMF MAXX wyjedzie także w trasę po Polsce – plenerowe audycje powstaną w miejscach, gdzie słuchacze najchętniej spędzają lato: na plażach, w górach czy podczas największych festiwali muzycznych. Letnia trasa koncertowa pod hasłem „Lato na MAXXa”, rozpoczęta w maju, odwiedzi kolejne miasta w całym kraju. Energia, rozrywka i aktualne hity – tak zabrzmi lato na MAXXa!

Na falach RMF Classic

Wakacje w RMF Classic to propozycja dla tych, którzy lato chcą spędzić ambitnie i ciekawie. Na antenie codziennie pojawią się zapowiedzi letnich festiwali, koncertów, wystaw plenerowych oraz pokazów filmowych pod gołym niebem – a słuchacze będą mogli zdobyć wejściówki na wybrane wydarzenia.

W ciągu tygodnia postawimy nieco mocniejszy nacisk na kulturę i inspirowanie naszych słuchaczy w paśmie porannym „Wakacyjne Śniadanie Mistrzów” oraz magazynie popołudniowym „Czas letni”. Luźny wakacyjny czas sprzyja nadrabianiu zaległości i inspirowaniu się kulturalnymi nowościami i nie tylko.

– mówi Paweł Pawlik, dyrektor programowy RMF Classic.

Jedną z nowości na antenie będzie cykl felietonów Artura Andrusa „Nieznane wakacje znanych ludzi”, w którym autor z charakterystycznym dla siebie poczuciem humoru stworzy „hipotetyczne przewidywania przeszłości” i opisze, jak mogli spędzać lato słynni Polacy tacy jak Bolesław Chrobry czy Maria Konopnicka. Nie zabraknie także aktywacji dla słuchaczy, a to za sprawą codziennego konkursu „Próba mikrofonu”, w którym słuchacze spróbują swoich sił jako… radiowi prowadzący.

Weekendowa oferta stacji zyska wyraźnie krajoznawczo-turystyczny charakter: „Do zobaczenia w Polsce”, „Radiowe biuro podróży” czy „Popołudnie z florą i fauną” zabiorą słuchaczy w niezwykłe miejsca i pokażą te mniej i bardziej znane atrakcje w Polsce. Z kolei w mini programie „Witaj skarbie!” słuchacze dowiedzą się o najciekawszych odkryciach archeologicznych w Polsce, a pod hasłem „Chałupy welcome to!” skryją się wycieczki po interesujących skansenach.

Akcje specjalne Faktów RMF FM i Radia RMF24

Redakcja Faktów RMF FM zaplanowała dwie akcje specjalne, które będą towarzyszyć słuchaczom przez całe wakacje. „Pyszne, bo polskie” to kulinarna podróż po Polsce.

Bezpośredni kontakt z odbiorcami jest kluczowy, bo to właśnie plenerowe spotkania, rozmowy na żywo i wspólne przeżywanie wydarzeń budują i wzmacniają wyjątkową więź słuchaczy z radiem RMF FM.

– komentuje Michał Rodak, Dyrektor Informacji RMF FM. W ramach akcji na antenie będzie można usłyszeć historie małych rodzinnych firm, gospodarstw agroturystycznych czy lokalnych, utalentowanych kucharzy. W „Wakacjach inne niż wszystkie” stacja pokaże różne grupy społeczności, które od lat spędzają wakacyjny czas w ten sam sposób. Reporterzy RMF FM wybiorą się na wyprawy z motocyklistami, wędkarzami czy kamperowiczami, by pokazać lato w Polsce z nowej, nieznanej perspektywy. Poranne pasmo rozmów publicystycznych o godz. 8:00 będzie prowadzone wymiennie przez Tomasza Terlikowskiego i Piotra Salaka.

Radio RMF24 na lato przygotowało dla słuchaczy mnóstwo autorskich propozycji. Codziennie na antenie znajdą się najbardziej aktualne wiadomości i komentarze, a także programy tematyczne. W ciągu tygodnia nie zabraknie wątków podróżniczych z kraju i Europy, zdrowotnych i lifestyle’owych. W weekendy natomiast stacja zaskoczy nowymi podcastami, takimi jak „Czarne skrzynki” czy „Wszyscy ludzie Trumpa”.