- PKP Intercity wydłuża okres przedsprzedaży biletów międzynarodowych z 60 do 180 dni. Zmiany dotyczą wybranych tras.
- Zakup biletów z wyprzedzeniem możliwy jest wyłącznie online – w kasach nadal obowiązuje 60-dniowy limit.
- Pasażerowie otrzymają powiadomienia e-mail o zmianach w rozkładzie jazdy i godzinach odjazdów.
- Nowe zasady mają ułatwić planowanie podróży i wcześniejsze rezerwacje.
PKP Intercity zmienia zasady sprzedaży biletów
Od teraz podróżni mogą planować swoje wyjazdy zagraniczne z dużo większym wyprzedzeniem. PKP Intercity wydłużyło okres przedsprzedaży biletów międzynarodowych z 60 do aż 180 dni. To duże ułatwienie dla podróżnych.
Wcześniejsza rezerwacja pozwala na zagwarantowanie miejsc w wybranym pociągu, a także na kompleksowe zaplanowanie całej podróży – noclegu, atrakcji i transferów na miejscu, szczególnie w sezonie turystycznym – podkreśla PKP Intercity w swoim komunikacie
Nowa zasada obowiązuje na trasach do Niemiec, Austrii, Węgier, Słowacji i Litwy. Oznacza to, że bilety na te połączenia można rezerwować już pół roku wcześniej – bez konieczności czekania do ostatniej chwili.
Co z innymi kierunkami?
Nie wszystkie połączenia zostały objęte nową polityką. Dla tras do Czech przedsprzedaż wydłużono do 90 dni, a w przypadku Ukrainy nadal obowiązuje dotychczasowy 20-dniowy okres sprzedaży biletów. PKP Intercity zapowiada jednak, że z czasem kolejne kierunki mogą zostać włączone do systemu 180-dniowej sprzedaży.
Zakupy tylko przez Internet
Wcześniejszy zakup biletów jest dostępny wyłącznie online – przez stronę intercity.pl, system e-IC lub aplikację mobilną. W kasach dworcowych nadal obowiązuje 60-dniowy okres sprzedaży.
To rozwiązanie wpisuje się w trend cyfryzacji usług przewoźnika i ma zachęcić pasażerów do korzystania z elektronicznych kanałów sprzedaży.
Powiadomienia o zmianach w podróży
Nowością jest również system powiadomień e-mailowych. Osoby, które kupiły bilet online, otrzymają informację o przesunięciu godziny odjazdu czy innych zmianach w rozkładzie. Dane te będą też dostępne po zalogowaniu w aplikacji mobilnej i systemie e-IC.
PKP Intercity zapowiada, że to dopiero pierwszy etap wdrożenia – w przyszłości podobne powiadomienia obejmą także komunikaty o utrudnieniach podczas podróży.
Co zyskują pasażerowie?
Wydłużenie przedsprzedaży to nie tylko wygoda, ale i szansa na oszczędności. PKP Intercity przypomina, że im wcześniej kupujemy bilet, tym niższa może być jego cena. W ofercie dostępne są m.in. bilety SuperPromo International, które pozwalają podróżować nawet o 70% taniej – liczba miejsc w tej puli jest jednak ograniczona.
Wcześniejszy zakup biletu daje także większą pewność rezerwacji w sezonie turystycznym czy świątecznym, kiedy zainteresowanie podróżami koleją znacząco rośnie.
- Wielka gratka dla podróżników! Będzie można odkryć "jabłkowe miasto"
- Polacy pokochają te kierunki. Nowe trasy do najpopularniejszych miast Europy
- Gdzie na ferie zimowe 2026? Polacy szturmem rezerwują te kierunki
- Uber zmienia nazwę. Co nowego czeka pasażerów i kierowców?
- Pierwszy taki jarmark świąteczny w Warszawie! Na odwiedzających czeka mnóstwo atrakcji



