PKP Intercity wprowadza duże zmiany! Pasażerowie będą zadowoleni

Podróżni korzystający z usług PKP Intercity mogą spodziewać się ważnych zmian w zasadach sprzedaży biletów. Nowe rozwiązanie ma ułatwić planowanie podróży, zwłaszcza tych zagranicznych, i pozwolić pasażerom na wcześniejsze rezerwacje w atrakcyjnych cenach.
PKP Intercity wprowadza duże zmiany! Pasażerowie będą zadowoleni, fot. Votimedia/Shutterstock

  • PKP Intercity wydłuża okres przedsprzedaży biletów międzynarodowych z 60 do 180 dni. Zmiany dotyczą wybranych tras.
  • Zakup biletów z wyprzedzeniem możliwy jest wyłącznie online – w kasach nadal obowiązuje 60-dniowy limit.
  • Pasażerowie otrzymają powiadomienia e-mail o zmianach w rozkładzie jazdy i godzinach odjazdów.
  • Nowe zasady mają ułatwić planowanie podróży i wcześniejsze rezerwacje.

PKP Intercity zmienia zasady sprzedaży biletów

Od teraz podróżni mogą planować swoje wyjazdy zagraniczne z dużo większym wyprzedzeniem. PKP Intercity wydłużyło okres przedsprzedaży biletów międzynarodowych z 60 do aż 180 dni. To duże ułatwienie dla podróżnych.

Wcześniejsza rezerwacja pozwala na zagwarantowanie miejsc w wybranym pociągu, a także na kompleksowe zaplanowanie całej podróży – noclegu, atrakcji i transferów na miejscu, szczególnie w sezonie turystycznym – podkreśla PKP Intercity w swoim komunikacie

Nowa zasada obowiązuje na trasach do Niemiec, Austrii, Węgier, Słowacji i Litwy. Oznacza to, że bilety na te połączenia można rezerwować już pół roku wcześniej – bez konieczności czekania do ostatniej chwili.

Co z innymi kierunkami?

Nie wszystkie połączenia zostały objęte nową polityką. Dla tras do Czech przedsprzedaż wydłużono do 90 dni, a w przypadku Ukrainy nadal obowiązuje dotychczasowy 20-dniowy okres sprzedaży biletów. PKP Intercity zapowiada jednak, że z czasem kolejne kierunki mogą zostać włączone do systemu 180-dniowej sprzedaży.

Polacy pokochają te kierunki. Nowe trasy do najpopularniejszych miast Europy
Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły uruchomienie trzech nowych, całorocznych połączeń do jednych z najchętniej wybieranych miast przez polskich turystów i biznesmenów. Od wiosny 2026 roku pasażerowie będą mogli bezpośrednio polecieć z...

Zakupy tylko przez Internet

Wcześniejszy zakup biletów jest dostępny wyłącznie online – przez stronę intercity.pl, system e-IC lub aplikację mobilną. W kasach dworcowych nadal obowiązuje 60-dniowy okres sprzedaży.

To rozwiązanie wpisuje się w trend cyfryzacji usług przewoźnika i ma zachęcić pasażerów do korzystania z elektronicznych kanałów sprzedaży.

Powiadomienia o zmianach w podróży

Nowością jest również system powiadomień e-mailowych. Osoby, które kupiły bilet online, otrzymają informację o przesunięciu godziny odjazdu czy innych zmianach w rozkładzie. Dane te będą też dostępne po zalogowaniu w aplikacji mobilnej i systemie e-IC.

PKP Intercity zapowiada, że to dopiero pierwszy etap wdrożenia – w przyszłości podobne powiadomienia obejmą także komunikaty o utrudnieniach podczas podróży.

Co zyskują pasażerowie?

Wydłużenie przedsprzedaży to nie tylko wygoda, ale i szansa na oszczędności. PKP Intercity przypomina, że im wcześniej kupujemy bilet, tym niższa może być jego cena. W ofercie dostępne są m.in. bilety SuperPromo International, które pozwalają podróżować nawet o 70% taniej – liczba miejsc w tej puli jest jednak ograniczona.

Wcześniejszy zakup biletu daje także większą pewność rezerwacji w sezonie turystycznym czy świątecznym, kiedy zainteresowanie podróżami koleją znacząco rośnie.

Uber zmienia nazwę. Co nowego czeka pasażerów i kierowców?
Uber przygotowuje się do dużych zmian w swojej ofercie, które mają odświeżyć wizerunek firmy i wspierać ekologiczne podróże. Gigant przewozów wprowadza nowe nazwy usług oraz programy wsparcia dla kierowców.

Czytaj dalej: